Rudamete i Sjöbodasjön

Några mil utanför Örebro där jag håller hus nuförtiden så ligger Sjöbodasjön. Det är fiskeklubben Tusenbröderna som arrenderar & sköter om vattnet. Vattnet är inte särskilt stort och klubben har fixat små plattformar på några heta platser.
Så vid denna sjö har jag spenderat några timmar denna vår & stundtals har det gått bra.

En utav de plattformar klubben fixat, precis brevid en bra plats.



En illustration utav lyftmetoden som många använder. Kort & gott, när fisken suger upp betet från botten så lyfter den även sänket intill kroken vilket gör att flötet lyfter.


Stora rudor är väldigt försiktiga och det krävs ett par bra ögon & känsliga grejor för att se de ibland minimala huggen. Jag har haft hugg som jag inte ens sett, utan kommit på det när jag tagit upp grejorna.


En godkänd fisk på 2060 gram. 43 cm lång & 44 i omkrets.
Det säger en del om höjden på fiskarna.


Snäppet större. 2120 gram.


1800 gram, mitt i natten.


Grov över ryggen.

Blir fler pass i Sjöboda i år så fler inlägg är att vänta!

/ Pelle


Kommentarer
Postat av: borjee

gött!

2011-07-07 @ 21:07:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0