Rudanatt

Efter att skolan slutat för året hade jag ett par dagar att ägna mig åt något kul innan det var dags att fara ut på sjön. Slutet på Maj och Rudan borde börja vakna till liv. Enligt rykten skulle fisket inte riktigt kommit igång ännu. Det spelade ingen större roll för mig, jag skulle helt enkelt pröva. Jag behövde komma ut lite i förebyggande syfte.
Första kvällen var faktiskt ganska seg och jag gav mig tidigt utan att ha fått något.
Kväll nummer två vart lite bättre, jag lyckades lura upp 2 fiskar. En "mindre" och en lite större.
Det var ett otroligt skönt pass där fiskarna var en ren bonus. Man har ofta några sådana pass per år där man känner att man mår så bra efteråt. Detta var precis ett sådant och ni känner säkert igen det.


Vy utöver sjön en varm försommarkväll, det är bara att njuta.


Trevlig start på rudafisket, en tjock dam på 2150.


Det blir inte mycket bättre.

Hälsningar

Pelle

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0