Unga Sportfiskare på pimpel SM!

Under helgen som varit gick pimpel SM av stapeln. Tre av deltagarna är ifrån Överkalix Unga Sportfiskare, en relativt nystartad ungdomsfiskeförening. Diana Wennberg berättar nedan lite om arrangemanget!

Det var 552 anmälda deltagare
till individuella Pimpel SM 2012. Tävlingen var på Revsundssjön i Bräcke kommun den 17 mars. Sveriges sportfiske och fiskevårdsförbund arrangerade det för 61:e gången.

Jag har tidigare tävlat två gånger på SM i Pimpelfiske, i lördags blev det min tredje gång. Jag är ofta med på olika pimpeltävlingar och började tävla när jag var ungefär 6 år.



När tävlingen startade sprang folk ut på isen. Det var soligt men väldigt blåsigt. Tiden gick och jag hade inte fått en enda fisk..



Två och en halv timme hade gått, då började det äntligen att nappa efter mycket borrande på en 50 cm tjock is. Jag fick upp en 150 grams abborre.



Efter 4 timmar small skottet och tävlingen var slut. Jag slutade på en åttonde plats bland yngre damjuniorerna.



Pimpelfiske är spännande, tycker jag. Förhoppningsvis ska jag vara med fler gånger på Pimpel SM! :)

/Diana Wennberg, Överkalix Unga Sportfiskare.

Kommentarer
Postat av: Matilda

Bra kämpat! Har du mer kort som du skulle vilja maila mig på [email protected] ?

/Matilda som fick tredjeplatsen!

2012-03-25 @ 20:46:52
URL: http://matildaleijons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0