Unga Sportfiskare välkomnar Markus och Kalle till Norrbotten!

Markus Teilus och Kalle Wickberg kommer från och med september att arbeta med Unga Sportfiskares två projekt i Norrbotten. Lär känna våra nyförvärv här nedanför!
 
Kalle, Matilda och Markus utanför Unga Sportfiskares kontor i Luleå.

Kalle Wickberg

 

Jag heter Kalle Wickberg och har precis tagit examen från Sportfiske Akademin i Forshaga. Jag är född och uppvuxen i Värmland, vilket har gjort att fisket och naturen alltd har legat mig varmt om hjärtat. När jag åker ut och fiskar är det oftast flugspöt som åker med, och jag fiskar allt från ruda till gädda.
Jag ser verkligen fram emot att lyfta fram de unga i deras sportfiske och göra Unga sportfiskare till landets största ungdomsrörelse. Jag kommer att arbeta i projektet Ungas fiske och föreningsliv i spira fyrkanten. Mitt uppdrag blir att starta ungdomsverksamhet i Luleå, Boden, Piteå och Älvsbyns kommun.

Markus Teilus

Jag heter Markus Teilus, är 19 år gammal och gick i våras ut SportfiskeAkademin som är belägen i Värmland. Jag är född i Stockholm men uppfödd i Norrbotten. Jag brinner för allt som har med sportfiske att göra, men även media ligger mig nära hjärtat. Som att skriva artiklar och fotografering. Dessutom har jag nyligen startat eget företag - Teilus Fishing, där jag jobbar som frilansguide, fotograf och skribent.
Jag ser fram emot att jobba hos Unga Sportfiskare, för att projektleda projektet "Sportfiske i Norr". Som handlar om att utbilda och föra mentorskap i kommunerna; Kalix, Överkalix, Jokkmokk, Gällivare och Kiruna. Att ha en chans att utveckla sportfisket i Norrbotten betyder mycket för mig. Att miljön, naturen och fisket förvaltas på rätt sätt är viktigt. Framtiden ligger ju trots allt hos de unga...

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0